Politica de retur

Politica de retur

Potrivit legislatiei din Romania, articolul 9 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 34 din 12 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, aveti dreptul de a va retrage din contractele incheiate la distanta, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea lor si fara a suporta alte costuri decat cele directe legate de returnarea produselor.

  • Produsele returnate trebuie sa fie in ambalajul original si in stare buna.
  • Daca ai achizitionat mai multe produse similare, doar unul poate fi desigilat pentru verificare. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
  • Produsele cu urme de uzura (zgarieturi, pete, lovituri) sau fara ambalaj original complet pot fi acceptate retur doar cu o diminuare a valorii, conform costurilor de restaurare.

Procesul de Rambursare a Valorii Produsului

Rambursarea valorii produsului se face in maximum 14 zile de la notificarea retragerii din contract, dar nu inainte de a primi bunurile returnate.

Daca ai achitat prin card, banca poate avea nevoie de pana la 30 de zile pentru deblocarea sumei, in functie de politicile sale.

Diminuarea Valorii Bunurilor (conform art. 14 alin. 3 din O.U.G. nr. 34/2014)

Consumatorul care cumpara de la distanta are dreptul de a returna bunurile deoarece nu le poate vedea inainte de achizitie.

Totusi, bunurile pot fi verificate pentru a se stabili natura, caracteristicile si functionarea lor, la fel ca intr-un magazin fizic.

De exemplu, articolele de imbracaminte pot fi probate, dar nu folosite.

La produsele electronice si electrocasnice se permite doar pornirea si oprirea lor, fara utilizarea efectiva.

Consumatorul trebuie sa manipuleze produsele cu grija in perioada de retur.

Este responsabil de orice scadere a valorii produsului cauzata de utilizari necorespunzatoare.

Iata cateva actiuni permise pentru verificare:

  • Deschiderea ambalajului fara a-l deteriora;
  • Verificarea vizuala si tactila a produselor;
  • Pornirea si oprirea produselor care necesita doar conectarea la o sursa de energie electrica, fara montarea de accesorii consumabile (ex. Cartuse, filtre etc.).

Daca un produs este folosit mai mult decat este necesar pentru a-i verifica functionarea, consumatorul poate raspunde pentru diminuarea valorii.


Printre actiunile ce pot duce la reducerea valorii produsului sau pierderea dreptului de retur se numara:

  • Utilizarea electronicelor sau electrocasnicelor in afara testarii;
  • Ruperea sigiliilor sau etichetelor;
  • Deteriorarea ambalajului original;
  • Zgarieturi, pete sau impregnarea produsului cu diverse substante;
  • Deschiderea accesoriilor consumabile (ex. Cartuse, filtre etc.);
  • Desigilarea produselor de igiena, ingrijire personala sau destinate copiilor.

Ambalajul original si accesoriile produsului trebuie returnate intacte. Inainte de retur, protejeaza ambalajul cu folie de plastic sau o cutie de carton pentru a evita lipirea de etichete sau taieturi.

Pentru produsele folosite, deteriorate sau ambalate incorect, returul este acceptat dupa reconditionare, cu costuri asociate pentru igienizare, cosmetizare sau inlocuire a pieselor deteriorate.

Valoarea de reconditionare poate varia intre 10%-99% din pretul initial, iar aceasta taxa va fi comunicata clientului la primirea returului.

Consumatorul nu poate returna produse sigilate care, din motive de igiena sau protectie a sanatatii, nu pot fi reacceptate daca au fost desigilate (ex. electronice care au fost in contact cu pielea, parul sau cavitatile corpului).

Categorii de produse care nu pot fi returnate

  • Produse personalizate la cerere.
  • Produse aduse pe baza de comanda speciala (produse care nu se tin in mod uzual in stoc, dar se aduc la cererea clientului).
  • Produse sigilate care, din motive de sanatate sau igiena, nu pot fi returnate dupa desigilare.
  • Produse amestecate inseparabil cu alte elemente dupa livrare.

Dreptul de Retragere pentru Persoane Juridice

Dreptul de retragere nu se aplica persoanelor juridice.

Informatii suplimentare despre cum se returneaza un produs

Expeditorul are responsabilitatea de a se asigura ca datele completate pe documentul de transport (AWB) sunt corecte si ca produsele sunt ambalate si etichetate corespunzator.

Coletele trebuie ambalate astfel incat sa protejeze produsul pe durata transportului, pentru a preveni deteriorarea.

Este recomandat sa folosesti materiale de protectie precum polistiren, carton sau folie cu bule de aer.

Ambalajul trebuie sa fie potrivit pentru greutatea si forma produsului, sa reziste la manipulari si sa fie confectionat din materiale care ofera protectie, cum ar fi cutii de carton sau containere de lemn/plastic umplute cu polistiren.

Coletele returnate prin curier rapid nu trebuie trimise cu ramburs. Rambursarea sumei platite se va efectua ulterior, prin transfer bancar.

Pentru a evita situatiile in care coletele deteriorate sunt refuzate, recomandam ca retururile sa fie facute cu optiunea de verificare a coletului la livrare.

Daca coletul pare deteriorat si nu poate fi verificat la receptie (din lipsa optiunii de verificare), acesta trebuie returnat si se va intocmi un proces-verbal de constatare in prezenta curierului.

Pentru a solicita despagubiri de la firma de curierat, este bine sa verifici integritatea produsului in prezenta curierului si sa soliciti intocmirea unui proces-verbal de constatare, daca produsul prezinta urme de deteriorare.

Cum returnezi un produs

Verifica daca produsul indeplineste conditiile de retur.


Trimite un email la comenzi@dedurizarefiltrare.ro.

In email, te rugam sa incluzi urmatoarele informatii:

  • Numarul comenzii
  • Produsul pe care doresti sa-l returnezi din comanda
  • Descrierea problemei (daca exista) si poze cu produsul (daca este cazul)

Dupa ce cererea de retur este aprobata, poti trimite produsul inapoi cu orice firma de curierat pe care o alegi.

Asigura-te ca produsul este bine ambalat pentru a ajunge in siguranta la noi.

Costul transportului pentru retur va fi suportat de tine.


Dupa ce produsele ajung in depozitul nostru si sunt verificate, iti vom rambursa suma platita, daca sunt indeplinite conditiile de retur.

Costuri de transport pentru retur

Costurile de transport pentru retur vor fi suportate de tine, cu exceptia urmatoarelor cazuri:

  • Produsul este defect;
  • Produsul nu corespunde descrierii;
  • A fost livrat un produs gresit din cauza unei erori de logistica;
  • Alte nereguli legate de produs, din vina producatorului sau vanzatorului.

In aceste cazuri, costul transportului pentru retur va fi acoperit de noi.

Atentie! Nu se expediaza retururile cu ramburs!